Tovább bõvül az újkor világa és az Age of Empires III franchise is egyben. A gyarmatosító Európa, a megszállt Újvilág után a Távol-Keleten találjuk magunkat egy fejlettebb kultúra nyomában.Isten hozott egy új világban Az Age of Empires III az Újvilág felfedezése és iszonyatos küzdelme után új területre helyezõdik át a hangsúly. Az egy óceánnal elválasztott, magas kultúrával rendelkezõ Távol-Keletre fogjuk hadainkat immáron vezényelni. A Kolumbusz korában nagy szerepet játszó Kelet-Indiai Társaságból sejthetõen az ázsiai népek az európaiakkal erõs kereskedelemben fognak állni. A szomszédos kontinens mintegy 3 darab néppel fogja gyarapítani az Age of Empires III civilizációinak számát: noha ez még nem hivatalos lista, de történelmi tényekre alapozván nyílván gondolhatunk a hatalmas Kínára, a kereskedelemben erõs Indiára, és az európai hatást megkedvelõ Japánra. A történelmüket a 15. századtól a késõ 19. századig járhatjuk be, az ellenállási idõszaktól a legyõzésig. A távol-keleti népek kereskedelemben lesznek fõként erõsek, a fejlesztõk szerint õk honosítják meg a játékban egy új, finomított kereskedelmi rendszert. Történelmileg mit is kapunk? Minden ember bizonyára tudja, hogy ezek a távol-keleti népek sokkalta jobban megelõzték az európai civilizációkat. Elõbb találták fel a papírt, a nyomtatást, a tûzijátékot, a pajzsot és a hatalmas harci gépeket. Az utóbbiakból megannyit vissza is fogunk kapni a játékban, ezek sorsáról még nem tudunk semmit. Az európai kalandvágy és az évszázados népek közötti összeköttetés új irányba terelik a gyarmatosítókat. A fejletlen indiánok, és Amerika kifosztása feltöltötte a kincstárukat, de a Selyemút és a Levantei-kereskedelem kiszívta Európa aranykészletét. Britannia és a többi nyugati ország ezt nem engedhette meg magának és utat, de fõként hadi ösvényt nyitott kelet felé. A három civilizáció új küldetésekkel fogja gyarapítani a meglévõket. Brian Reynolds ígérete szerint mindegyik 5-5 darab misszióval fogja meghódítani a játékosok szívét. A kampányok körüli történelemhûségrõl a fejlesztõ nem mesélt semmit, így csak vakon remélhetjük, hogy hiteles lesz, amit az izzadó történelem tanáraink magyaráztak el abban a szûkös 45 percben. A játékban további bónuszokkal fognak gyarapodni ezek a népek: többféle csoda közül választhatnak (pontosan 15-bõl) – amelyek a régebbi Age of Empires-ekbõl fognak visszatérni – és merõben megváltoztathatják a csata kimenetelét. Brian szerint nem mindegy, hogy melyiket választjuk, de többet nem mesélt róla. A távol-keleti civilizációk erõsen fognak hagyatkozni az európai népekre. Az ázsiaiak a játékban is kultúrában lesznek fejlettebbek, mint haderõben. Minden egyes nép rendelkezni fog egy konzulátus épülettel, amelyben kiválaszthatja majd, hogy melyik európai néppel lesz lojális, kivel fog kereskedni, kitõl fog katonai segítséget hívni és kiktõl fogja az adott bónusz dolgokat megkapni. További ígéretek Az Age of Empires III rész hatalmas sikert ért el, és még az elsõ kiegészítõje is képes volt tartani a tökéletes hangulatot. A The Asian Dynasties is hasonlóra készül. A már csodálatos grafikus engine tovább fog szépülni. Feltételezhetõen a fizikai számításokat továbbra is Havok 3 nevezetû motor fogja adni. A játékban való kihívás is merõben meg fog változni: aki bátor lesz, s feltekeri Hard módra az erõsséget, annak igazi küzdelemben lesz része. Természetesen a Normál és a Könnyû mód sem fog veszteni varázsából, az AI itt is meg fog minket izzasztani, Brian szerint. A többjátékos módban nem ígért nagy változásokat, de a gyorsbillentyûk továbbra is az online játék nagy részét fogják kitenni. A fejlesztõcég továbbá tökéletesíteni szeretnék az itt felmerült, játékosok kívánságát. Szó esett továbbá egy még körül nem írt kereskedelmi módról (amirõl már korábban is írtam), új játékbeli elemekrõl, új gyõzelmi lehetõségek és új „random map” stílusról. Zárszó Az Age of Empires III – The Asian Dynasties a mostani ígéretnek hihetõen ez év õszén fog megjeleni a Big Huge Games tolmácsolásában. Igen! Nem félreírás, ugyanis az Ensemble Studios megbízása alapján dolgozik a Rise of Nations játékok fejlesztõje – õk is remek kapcsolatot ápolnak a Microsoft-tal, de fõképp azért õk pötyögik a forráskódot, mivel az Ensemble a Halo Wars nevezetû, a Halo világában játszódó RTS-sel van elfoglalva. Az új kiegészítõ – szám szerint a második – erõsen fog alapozni az elõzõ részekhez, s sokkalta több stratégiai gondolkodást fog igénybe venni a játékostól. A csapatban olyan neves fejlesztõ is van, mint a külföldi lapoknak már interjút adó Brian Reynolds, aki részt vett a Rise of Nations, a Sid Meier’s Alpha Centauri, és a Civlization II fejlesztésében. Forrás Screenshot-ok: 12
Chat Box
Üzenetek írásához regisztrált tagnak kell lenned - jelentkezz be, vagy Regisztrálj